Wskazówka

Chcąc znaleźć pożądaną instrukcję skieruj się do zakładki spis instrukcji, gdzie znajdziesz wszystkie dotychczasowo opublikowane posty z podziałem na trzy kategorie.

Uwaga! Niektóre instrukcje mogą nie działać. Staramy się na bieżąco je poprawiać. Prosimy o wyrozumiałość.

Cel bloga

Instrukcje dotyczące języka HTML czy kodów CSS, artykuły na temat ciekawych funkcji czy poradniki pomagające początkujących - to wszystko i jeszcze więcej tylko u nas!

Cytat

Instrukcje dotyczące języka html czy kodów css, artykuły na temat ciekawych funkcji czy poradniki pomagające początkujących - to wszystko i jeszcze więcej tylko u nas!

Chcąc znaleźć pożądaną instrukcję, skieruj się do zakładki
spis instrukcji, gdzie natrafisz na wszystkie dotychczasowo opublikowane posty z podziałem na trzy kategorie. Uwaga! Niektóre instrukcje mogą nie działać. Staramy się na bieżąco je poprawiać. Prosimy o wyrozumiałość.

Jak zmienić tło tytułu posta?

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Ciągle szukam szablonu, który mógłby przyozdobić Bloggerowe Instrukcje, lecz zawsze znajdzie się jakieś "ale". W dzisiejszym poście rzecz prosta, banalna, ale poszukiwana przez wielu bloggerów. Mam na myśli zmianę tła tytułu posta (koloru bądź wgranie obrazka). 

Wchodzimy w Projekt -->> Układ -->> Projektant szablonów -->> Zaawansowane -->> Dodaj arkusz CSS.  W białe pole wklejamy kod:
h3.post-title {background: KOLOR;}
Zamiast słowa KOLOR możemy dać barwę jaka nam się nie śni np. koralowa

h3.post-title {background: #e58282;}

Jeżeli chcemy abstrakcji, możemy zamiast koloru dodać obrazek w tytule posta! Wystarczy wkleić poniższy kod:

h3.post-title {background: url(LINK DO OBRAZKA)repeat; }
Zamiast "LINK DO OBRAZKA" należy wkleić adres url wybranej przez nas grafiki (można zalinkować na tinypic.com lub po prostu skopiować z internetu). Postępowanie takie samo, jak w przypadku wcześniejszego kodu. Również wklejamy go w białe pole "dodaj arkusz CSS". W razie problemów lub ewentualnych pytań, chętnie odpowiem na nie w komentarzu :)

Do napisania!
Venice

17 komentarzy:

  1. Macie baaardzo fajny wygląd bloga. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. fantastyczne rady!!!
    dodajemy do obserwowanych i zapraszamy do nas ;)

    Alicja i Magda

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie nie działa, nic się nie dzieję, proszę o pomoc :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw dodaj przed średnikiem !important, czyli powinno to wyglądać tak: h3.post-title {background: KOLOR!important;}.Spróbuj ewentualnie zamiast selektora h3.post-title użyć h3.post-title.entry-title.

      Usuń
  4. Uczę się na Twoim blogu i ośmieliłam się założyć swój na blogspot. Proszę podpowiedz mi jak usunąć pasek STRONA GŁÓWNA , który wyświetla się pod postami, lub zmienić jego nazwę na inną. Próbowała to zrobić przez: UKŁAD-STRONY-EDYTUJ, wpisałam w okienko z lewej inną nazwę niż strona główna, zatwierdziłam ale nadal wyświetla mi się pasek STRONA GŁÓWNA pod postami. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Justyna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby napis "Strona główna" kompletnie zniknął potrzebujesz kodu:
      .home-link {display: none;}
      Aby usunąć cały pasek, na którym oprócz strony głównej znajdą się link: starsze posty, nowsze posty w miarę dodawania wpisów potrzebujesz kodu:
      .blog-pager {display: none;}
      Jeśli chcesz tylko zmienić nazwy linków, w kodzie html znajdź następujące fragmenty:
      data:newerPageTitle/ - dla nowszych postów
      data:olderPageTitle/ - dla starszych postów
      data:homeMsg/ - dla strony głównej
      usuń je (razem z trójkątnymi nawiasami, których nie mogłam wrzucić do komentarza) i wpisz własny tekst. Mam nadzieję, że napisałam zrozumiale. Ewentualnie czekam na pytania. :)

      Usuń
  5. Bardzo dziękuję, powinnam dać sobie radę, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. kolor tutłu zminiłam ale na stronie głownej pojawia mi sie inny ( kolor linku) jak zmienic tylko link z tytułu na inny kolor bez zmiany kolorów linków w całym blogu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakładam, że wszystkie zmiany wprowadziłaś w projektancie, bez ingerowania w css. Spróbuj użyć tego:
      h3.post-title a {color: red!important;}

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Instrukcja ma już swoje lata, więc jest to całkiem prawdopodobne, że nie działa. Ale zajmiemy się tym! :)

      Usuń
  8. Bardzo przydatne instrukcje :) Czy mogłabyś napisać jak zmienić tło tytułów gadżetów w prawej kolumnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj tego:
      .column-right-inner .widget h2 {background: black;}

      Usuń

© Agata | WS | x x.